Wednesday, June 3, 2009

SAMAPAI SYURGA theTrailler

situasi pertama,

"DR Saiful kelihatan duduk dihapan mejanya. Tangan kirinya memicit-micit dahi yg dari td sengaja dikerutkan. Tangan kanannya pula menarikan sebuah pena diatas lembaran kertas kosong tidak bernoktah,tidak juga memberi sebarang makna didalam kamus. Hanya tarian kosong. Dia seakan mencari formula untuk menyelesaikan masaalah yang mungkin sengaja Allah sembunyi penyelesaiannya atau mungkin memang sengaja Allah tidak mahu memberi jawapannya kerana lebih menyayangi Syuhada dari Saiful... ANDAIKUTAHU"

Situasi kedua,

"Farid masih lagi di sofa empuknya ketika azan maghrib sayup2 kedengaran. Sejak pulang dari kerja tadi, wajahnya kelihatan muram memikirkan sesuatu. Termenung, mungkin memikirkan sesuatu yang telah lama berlalu dalam hidupnya...perkara yang dia sendiri nekad untuk tidak mahu berfikir tentangnya....CINTA"

Situasi ketiga,

"NABILA... nama yang seringkali menjadi buah mulut lelaki saik semasa di sekolah, kolej malah hingga masuk kealam pekerjaan. Namun entah kenapa hatinya belum pernah terbuka untuk sesiapun. Benar, sukar mencari cinta yang datangnya dari Allah, mencari insan yang benar-benar menyintainya, menyintai dirinya kerana dia menyintai Allah, dan apabila dia menyintainya...dia menyintai Allah."

DR. Saiful, Farid, Syuhada dan Nabila.... apakah yang bakal terlukis dipentas dunia ini... nantikan SAMPAI SYURGA!!!

2 comments:

No Name said...

buat la cite pasal aku n heliza ke yuna ke
haha

saiful islam said...

salam 'alaik...!
cpeat2 la update yer..
tapi kna bayar kat ak nie..
bukn seng2 lh gne nama ak..
hahaha..