Saturday, April 26, 2008

Aku menyintaiMu


Pada pertemuan ini

telah kukenal inta & kaca

telah kulihat mentari bersinar

telah kusaksikan bintang bekerdipan,


Terkadang langkahku tersasar

dalam mencari erti kehidupan

dalam mencari makna seorang teman

untuk mengharungi liku-perit jernih,


Aku memuji keindahan wajahmu

yang dipayungi kerendahan hatimu

aku memuji kekuatan imanmu

yang dipayungi rasa malu yang syahdu

aku memuji kehebatan Tuhanku

yang mampu melemahkan hatiku dengan pandanganmu,


Mengapa didamba teman sehebat khatijah

andai hati tidak seikhlas Muhammad

mengapa mengharap teman secantik Zulaikha

andai iman tidak seteguh Yusof,


Hanya kupinta darimu Tuhanku

kau temukanlah aku dengan seorang insan

yang hatinya sentiasa menyintaiMu

agar aku menyintai kerana dia menyintaiMu

dan pabila aku menyintainya

aku menyintaiMu...

No comments: